Pierwszego dnia wiosny nasze szkolne boiska zmieniły się w wielkie zeszyty do geometrii, zapełniając się kolorowymi figurami geometrycznymi. A wszystko za sprawą klas 4 c i 4 e, które lekcje matematyki spędziły na świeżym powietrzu, rozwiązując szereg zadań za pomocą kolorowej kredy chodnikowej oraz tablicowych przyborów: linijek, ekierek i kątomierzy. Czwartoklasiści dzielnie rysowali odcinki, proste, […]

Pierwszego dnia wiosny nasze szkolne boiska zmieniły się w wielkie zeszyty do geometrii, zapełniając się kolorowymi figurami geometrycznymi. A wszystko za sprawą klas 4 c i 4 e, które lekcje matematyki spędziły na świeżym powietrzu, rozwiązując szereg zadań za pomocą kolorowej kredy chodnikowej oraz tablicowych przyborów: linijek, ekierek i kątomierzy. Czwartoklasiści dzielnie rysowali odcinki, proste, łamane, kąty, wielokąty i okręgi. Największą frajdę sprawiło im rysowanie ostatniego, ponieważ, aby wykonać to zadanie, uczniowie sami musieli się wcielić w rolę ramion cyrkla. Poza rysowaniem czwartoklasiści potrenowali również mierzenie długości odcinków, obliczanie obwodów wielokątów, zamianę jednostek oraz korzystali ze skali. Lekcja stanowiła powtórzenie z działu o figurach geometrycznych, ale, oprócz wartości edukacyjnej, było w tych lekcjach również dużo zabawy i wiosennej radości.
Ewa Superczyńska

 

Skip to content