Często niska motywacja i energia do działań edukacyjnych jest obniżana przez niskie poczucie własnej wartości wśród dzieci. W październiku nasi uczniowie pod przewodnictwem wychowawców i nauczycieli poszukiwali swoich mocnych stron. „Być jak…” – uczniowie opracowali sylwetki znanych (aktualnie i historycznie) Polek i Polaków. W oparciu o źródła historyczne i zdobytą do tej pory wiedzę wskazali […]

Często niska motywacja i energia do działań edukacyjnych jest obniżana przez niskie poczucie własnej wartości wśród dzieci. W październiku nasi uczniowie pod przewodnictwem wychowawców i nauczycieli poszukiwali swoich mocnych stron.

„Być jak…” – uczniowie opracowali sylwetki znanych (aktualnie i historycznie) Polek i Polaków. W oparciu o źródła historyczne i zdobytą do tej pory wiedzę wskazali mocne strony swoich rodaków. Następnie w formie Mapy Wizyjnej przedstawili swoje mocne strony i wizje siebie w przyszłości. Zastanowili się co wyróżnia każdego ucznia oraz uczennicę, a także co może sprawić, że w przyszłości, to oni będą mieli poczucie osiągniętego sukcesu.

Uczniowie klas siódmych i ósmych mieli również możliwość wzięcia udziału w badaniu diagnostycznym: „Motywacja do nauki przedmiotów ścisłych (matematyki, chemii i fizyki) u uczniów i uczennic”. Wyniki zebrane ze wszystkich Szkół Myślenia Pozytywnego pozwolą na opracowanie ogólnopolskich wyników na temat motywacji naszych uczniów i uczennic do nauki przedmiotów ścisłych pod kątem zdrowia psychicznego.

Zapraszam do obejrzenia krótkiej relacji z październikowych działań,

Zobacz dokument

Karolina Jurkowska
Szkolny koordynator
Szkoły Myślenia Pozytywnego

Skip to content